tisdag 15 februari 2011

Snacka om att vi lever i en annan tid nu (måste bara få berätta)

Nu på morgonen innan jag skulle köra tjejerna till skolan så stod vi och pratade i hallen medan de klädde på sig. (Båda två skulle iväg till kompisar direkt efter de slutat)
Så jag sa till dem att om det nu skulle bli ändrade planer att kompisen är sjuk eller vad som helst så är det bara de ringer hem så kommer jag och hämtar dem istället.

Då frågar Julia om hon kunde ringa hem om hon ville hem tidigare än 15:30.

Ja men självklart svarade jag.

Då säger hon "Då kan jag ju fråga om jag får låna deras mobil och ringa dej"

Så då berättade jag att det fanns ju dem som även hade hemma telefoner alltså inte bara mobil som det vi har.

Julia visste inte vad en sådan telefon var för något så Maja förklarade att det var en sådan Farmor och Farfar har som man måste sätta ner i en laddare.

Så jag förklarade att den telefonen kunde man inte åka bort och prata i utan man var tvungen att vara hemma.

Sen berättade jag att det även fanns telefoner som satt fast med en sladd i väggen, så när man prata i dem var man tvungen att vara stilla.

Ja men säger Maja det är ju bara ta lös dem från sladden.

Nä säger jag det går inte för då bryts samtalet.

Då kollade tjejerna på mej med jätte stora ögon och det verkligen lyste tvivel i deras ögon.


Japp jag är tydligen gammal för när jag var liten så hade man sladd till telefonen och när jag berättar om det så tror barnen att jag ljuger.
HAHAHA

1 kommentar:

  1. *ASG* och hur gammal känner jag mig inte nu då? HA HA HA Sötisarna *ler*

    SvaraRadera