fredag 19 augusti 2011

Elaka inlägg som görs anonymt

kommer jag in publicera visst borde ni lärt er det vid det här laget.

Att kolla upp vem som skrivit inlägget var ju inte så svårt. Jag vet att jag är överviktig så det är absolut ingen nyhet för mej. För några år sedan så gick jag ner i vikt och ganska rejält till en vikt där jag kände mej nöjd.

Sen hände det vissa saker i mitt liv några av dem är allt för personliga för att jag ska skriva här. Men en sak var ju thyreoideacancern som gjorde att de fick operera bort min köldkörtel och resultatet av den operationen var att jag helt tappade ämnesomsättningen.
Alltså det som gör att när man äter så förbränner kroppen maten.
I 6 månader har jag gått med ett underskott på levaxin (som är medicinen jag äter för att ha en ämnesomsättning) och resultatet av detta var att vågen gick stadigt uppåt, det spelade inte så stor roll vad jag åt.

Men under denna tid var jag ju dessutom gravid och med tredje barnet dessutom vilket gör att kilorna är inte lika lätt att bli av med som med första.

Sen är ju inte GI en bantning utan en livsstil.

Men jag förstår att det känns jobbigt för dej (syftar på den som skrev anonymt)
att mitt liv har blivit bra. Jag har ju förstått att du mår dåligt när det går bra för mej för jag har ju fått inlägg av dej tidigare. Så tyvärr det är bara för dej att må dåligt för jag mår bra, jag har tre friska barn, en sambo som jag älskar, ingen av oss har alkohol eller andra drogproblem och jag har verkligen hittat min stora passion i livet att sy barnkläder och det bästa av allt är att jag är ju riktigt duktig på det =)

Så elaka kommentarer som man sedan inte kan stå för (det räcker inte med ett namn)de kommer inte att publiceras så du kan lägga ner för detta är nog enda gången jag kommer att ödsla energi på att skriva ett inlägg som svar till dej.

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig!!!
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Heja heja!!!
    Förbaskade gråsuggor som dyker upp och inte tillför ett dugg.
    Äter själv Levaxin för underskott och det tog väldigt lång tid att ställa in på ett vettig nivå.
    Du syr så fint och har en trevlig blogg, fortsätt med ditt kärleksfulla liv och må gott.
    Varm Kram Maggan

    SvaraRadera
  3. Blir arg och irriterad på folk som måste trycka ner andra för att må bätte själva. Det är jättekul att läsa din blogg och du syr superfina kläder. Tror förresten jag har ett av dina första alster, kommer du ihåg en en stickad turkos halsduk med namnet Tiger på??

    Jennie Ignberg Eriksson

    SvaraRadera
  4. Haha ja nu när du säger det så får jag upp ett vagt minne av den =)

    SvaraRadera