onsdag 20 april 2011

Nu har jag fått i säng alla barnen.

Jag har lovat stortjejerna att de ska få ligga i sina sängar och kolla på tv till kl 20. De har ju påsklov, men de brukar vakna kl 6 så de behöver lägga sig och sova rätt tidigt.

Tro mig jag har försökt hålla dem vaken längre på kvällen i hopp om sovmorgon, men det brukar resultera i att de vaknar ännu tidigare och är super gnälliga hela dagen efter.

Nu till mitt läkarbesök.

De vill sätta mig på en radioaktivjod behandling. Det betyder att jag får hem två sprutor som jag ska ta själv två dagar innan jag ska till Umeå.

Sen när jag kommer till Umeå se får jag ytterligare en spruta och efter det ska de röntga hela kroppen.
Tydligen kan cancern komma tillbaka och den kan dyka upp på nya ställen så som lungorna osv. =S

Sen efter det får jag dricka radioaktivtjod och sen blir jag satt i isolering i två dagar då jag inte får träffa någon människa över huvudtaget inte ens läkarna kommer in.
Men han sa att jag skulle få in mat iaf så det var ju snällt *skrattar lite uppgivet*

Sen efter dessa två dagar så måste det gå ytterligare SJU DAGAR utan att jag får träffa barnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag får inte umgås med människor under denna tid. Jag kan få stå i en kö på ica tex men inte vara med samma människa under längre tid.

Så då måste jag hitta mej ett boende under en vecka där jag bor helt själv.

Nu har de problem då de inte får tag på sprutorna som jag behöver vilket gör att de måste skjuta upp behandlingen till efter sommaren.

Fördelen med det är ju att Kajsa blivit äldre samtidigt så oroar man sig att cancern ska sprida sig.
Snart får jag väl cancer av all oro också =p

Sen visade det sig att den läkaren som drog ner min medicin nivå gjort nått jätte tokigt för pgr av att hon ordinerat det så har jag haft för låga (eller var det höga jag minns inte) htg värden (eller vad det nu hette) vilket kan göra så att det stimulerar så jag kan få cancer. VILKEN JÄKLA SOPPA!!!

Så i 8 månader har jag haft fel värden och ökat risken för att förvärra cancern.

Nu är iaf dosen ökad och han sa att om någon försökte sänka min medicin en gång till så skulle jag hänvisa till honom.

Så det är ju bara hoppas att det inte stimulerat igång något.

Så det var väl i princip allt jag fick veta idag.

Plus lite till saker, men de är för privata att skriva här på bloggen =p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar