lördag 18 december 2010

Live bilder på Kajsa

Sydde ett par byxor till Kajsa igår. Jag tyckte jag fick till dessa byxor bättre än de förra mönstret jag hade ritat upp.
Måste säga att jag blev riktigt nöjd fast det var grymt svårt att sy fast muddarna med min nya maskin då man inte kan trä mudden runt maskinen.
Finns det någon här som har tips på hur ni gör med muddarna syr ni dem på era vanliga symaskiner eller kör ni med overlocken och hur gör ni där??

Här kommer iaf en bild på byxorna och två live bilder när Kajsa har både byxorna och dregglisen jag sydde tidigare.

Mönstret är som vanligt mitt egna =p
och tyget kommer från miniskunk.se

Bilderna är som vanlig klickbara =)







Nu ska jag ta och städa undan lite här inne, Kajsa sover, stor tjejerna är ute och leker i snön och Anders skottar gården.

2 kommentarer:

  1. Jättefina saker du syr..nöjd med den nya symaskinen antar jag =)/Marie W

    SvaraRadera
  2. Tackar. Ja alltså nu är byxorna här det enda jag har hunnit sy på den.
    Det är ju så många finesser så jag kommer inte riktigt överens med den än.
    Men det kommer

    SvaraRadera