måndag 13 juni 2011

Förstå att man kan bli förbannat less!!!

Det började med att vi köpte en fyrhjuling till tjejerna i julklapp från granbergsmotor i Öjebyn.
och när vi kommer hem med den upptäcker vi att ena däcket är skevt och vi trodde då att det var fälgen som var skev. Men det visade sig att gummit gett vika pgr av att den stått med för lite luft.
Sambon åker dit med den och han vägrar ge oss ett nytt däck. Fast vi har lagen på våran sida.
Dels för att vi köpte en fyrhjuling som skulle vara körbar och då ska den ha rätt mängd luft i däcket, om den hade det när vi fick den och den har läckt luft så är ju inte däcket helt vilket ett nytt däck ska vara.
Men framförallt så har vi ju 6 månaders garanti på den så..... men han vägrar, så jag mailade honom vilket kommunen rekommenderade men han svarar inte på mitt mail.
Så handla då inte av Garnnlundsmotor i Öjebyn!!!

Sen köpte jag en HTC incredible S som inte funkade som den skulle, denna köpte jag på The phonehouse. Jag lämnade in den på lagning den 15/5 vilket var en Lördag och jag skulle få en ny på Måndagen.
Jag ringde dit på Måndagen men då har de inte pratat med dem på HTC, på Tisdagen när jag ringer dit så finns inte killarna där som jag pratade med på Lördagen så på Onsdagen åkte jag in och då skulle de skicka ner min telefon och jag skulle få en ny efter 4-5 dagar. Behöver jag skriva att jag fortfarande inte fått tillbaka den.

Sen beställde jag en skrivare från Cdon.se då man fick skrivaren för 1kr och man betalade bara för patronerna. Skrivaren fick jag efter bara några dagar precis som man blev lovad, men patronerna lyser med sin frånvaro och Cdon.se vet inte ens när de får in dem.

Sen köpte vi en ny dator till mig på Elgiganten. Min sambo var inte och köpte den Torsdagen den 1/6. De hade lager garanti fram till den 2/6 men ändå var den slutsåld. Så vi skulle kunna hämta den nya datorn den 6/6 efter kl 15. Men det var ju en röd dag så jag åkte dit den 7/6 (alltså Tisdagen) men de hade inte fått in min dator så de skulle få in den på Torsdagen, men på Torsdagen ringde de och sa att de inte fått in den så kanske idag eller på Tisdag.

Jag har även beställt kläder till oss från Hm.com och när jag får kläderna så saknas ett linne som skulle vara med och självklart så står den med på räkningen, så nu måste man börja tjorva där också. *Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaah*

2 kommentarer:

  1. Ja man blir lite trött av alla motgångar, ok om detta varit under två års tid, men när allt händer inom loppet av några månader så kan man ju inte bli annat än frustrerad

    SvaraRadera