måndag 19 december 2011

Oj vilken dag!

Här ska ni få se min dag idag:

Kl 7 upp och göra frukost till barnen och få dem i ordning innan skolan.

7:45 ut och sopa av bron, alla trappor och bilen

kl 8 Kör stortjejerna till skolan.

Hem och fixa i ordning mej och lilltjejen.

kl 9 lämna Kajsa hos dagmamman och kör in till stan för att ha möte på banken.

Efter banken fixade jag de sista julklapparna och körde hem. Var hemma ca 12. Gick ut och gick med hunden i 45 min

Kastade i mej lite lunch fixade i ordning beställningar som skulle skickas och paketet som skulle till min systerdotter nere i Skåne.

Fixade även pappret som skulle till Bolagsverket. Skrev handlingslistan och planerade vad alla som ska hit på julen ska köpa med sig i matväg.

Kl 13 Åkte till affären för att posta allt och handla för dagens middag var färdig just före 14 så då åkte jag till dagmamman för att hämta Kajsa och åkte sedan vidare till skolan för att hämta de andra två barnen.

Var då iväg till bibblan och lämnade igen några böcker som mellan tjejen hade hemma då hon var sjuk då klassen var till bibblan.

Hem och starta diskmaskinen, plockade undan, dammsög, tömde pannan på aska, bar in ved och gjorde upp en brasa så det skulle finnas varmvatten tills sambon kom hem så han kunde duscha.

Gick upp och slog in några julklappar, Julia skulle ha koll på Kajsa vilket hon glömde bort så Kajsa röjde lös i mitt smink inne på toan.

Ner och tvätta av henne och städa ihop då hon tömt ut hela min ena ögonskugga över sig själv och toagolvet plus att hon badat en ny toapappersrulle i toan.


Försökte hitta vilken lampa som inte funkar i julgransbelysningen men fick ge upp.

Började med middagen. tömde diskmaskinen och satte oss för att äta innan sambon kom hem enbart för att jag skulle kunna åka och handla på en gång så att han kunde åka och träna så det inte skulle bli så sent.

Åkte iväg och handlade för hela veckan och in för julen vilket tog ca 2 timmar då det var fullt med folk på ICA. Hem och packa upp alla matkassar och stoppa stortjejerna i säng (sambon hade redan lagt Kajsa) plockade undan disken i köket, bar in ved och gjorde upp en ny brasa då den andra brunnit ut.

Sen har jag bara slappat vid datorn och nu ska jag sova =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar