måndag 12 december 2011

Oj vilken morgon

Det börjar med att jag inte hittar nyckeln till garaget för sambon har låst in mina nycklar i garaget då han lämnade dem i bilen när han körde in den.

Efter en del letande så hittar jag extra nyckeln och då har vi bråttom. Självklart har ju låset på garaget fryst så jag kan inte låsa upp. Jag står och kämpar där i 10 min sen börjar jag ringa runt för att få tag i någon som kan köra Maja till skolan för nu är klockan så mycket och jag vill inte att hon ska gå själv och jag har ingen barnvagn hemma just nu.

Tack och lov så kommer grannen ut och ska köra sin son till förskoleklassen som ligger i skolan så hon tar med sig Maja så hon kommer sig iväg.

Så jag tänkte gå ut med hårblåsen och försöka tina upp låset. För min kära sambo blåser med munnen i låset så det tinar så han kan låsa upp vilket gör att för varje gång han låser upp så blir det mer kondens i låset som sen fryser till is och det blir bara svårare och svårare att låsa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar