tisdag 4 januari 2011

klänningen från helvetet del2

Jag fick mej lite sytid nu ikväll efter barnen lagt sig, så jag satte mig med Kajsas klänning.

Jag börjar med att sprättaupp halslinningen som jag sydde fast sist jag sydde.
Eller rättare sagt jag satt och stirrade på den i 5min och efter 5min hatade jag den så mycket för den var så ful så jag sprättade upp den och sydde om den.
Den nya blev ännu fulare *suckar*

Jag lyckades sy dit kantbanden till ärmhålen på bakstycket och sen sydde jag fållen på klänningen.
Jäklar så nöjd jag blev sömen blev så rak och fin. Där i mitt lilla glädje rus så klappade jag mej själv på huvudet för att jag köpte en maskin med täcksöm.
Sen tog glädjen slut för jag insåg att jag sytt fel!!! Baksidan av sömen som ska vara inne i klänningen var nu ute på rätan och bara skrattade åt mig.
Fram med sprättkniven. Gör om gör rätt.

Sen klippte jag ut ett nytt framstycke eftersom jag kastade det förra. Jag klippte ut nya kantband till armhålen och syr dit det ena och när jag ska ta det andra så är den borta. 10 min senare hittar jag den brevid symaskinen. Jag syr fast den och det gick hur bra som helst, maskinen skötte sig fint synd bara att jag sydde för långt in på klänningen så bandet blev för brett så jag fick sprätta igen, och där mina kära läsare lämnade jag syrummet för denna gång.

1 kommentar: