måndag 31 januari 2011

En uppbränd kjol, men dop blev det iaf =D

Jag hade köpt limegröna tröjor till alla tre tjejerna och sen hade jag tänkt att de skulle ha grått nedtill. Maja skulle ha gråa leggings medans Julia och Kajsa skulle ha gråa kjolar.
På Lördagskvällen upptäcker jag att Kajsa äger ingen grå kjol i storlek 62/68 utan det är 74/80.

Så i halvpanik grävde jag runt i syrummet och hittade ett grått tyg som passade till det hela.

Jag ritade upp ett mönster och sydde kjolen. (Kan säga att det var väldigt på fri hand ingen linjal eller måttband använde jag)

Jag sydde kjolen som blev riktigt bra och gick ner för att visa sambon.

Då upptäcker jag (detta tyg är väldigt svårt att se aviga och rätan på) att jag sytt den avig.
Så kjolen fick gå samma öde till mötes som klänningen (alltså jag kastade den i pannan och eldade upp den)

På morgonen sydde jag en ny.

Jag har ingen bild på bara kjolen utan jag knäppte en nu på morgonen när Kajsa har den på sig. Men här kommer iaf resultatet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar