tisdag 11 januari 2011

Renovering

Hela helgen stod vi uppe i Majas rum och fixade.

På Fredagen går vi upp och kollar i hennes rum och inser att det blir inte så mycket spackling, oj så skönt!!
Vi gick ner och åt middag sen la vi Kajsa (vi äter alltid jätte sen middag på Fredagarna då stor tjejerna är hos deras pappa)

När vi tagit ut garderoberna ur rummet så inser vi att det blir nog en del spackling där bak eftersom varken de vi köpte huset av eller de som bodde där tidigare har tapetserat bakom garderoberna (och då är det inte ens väggfasta garderober *suckar*) det har inte heller listat där bakom.

Jag började gå och fixa till lite skruv hål då hör jag hur Anders svär och river i väg nästan en hel våd mad tapet!!

Det var bara slita tapet i HELA rummet.

På Lördagsmorgonen så tar Anders Kajsa och Dalle och går och lämnar hos sina föräldrar, sen åker han till Rusta och köper täcktapet.
Undertiden så målar jag taket i hennes rum (inte ens taket har de kunnat måla snyggt)

Sen sätter vi igång med täcktapeten. På eftermiddagen så åker vi till svärisarna och käkar middag och matar Kajsa. (hade lämnat gröt där så de skulle kunna ge henne ett mål)
Sen var det bara hem och fortsätta sätta upp täcktapeten. Vid 19 tiden på kvällen så åkte jag och hämtade hem lillan. OJ så glad hon var när jag kom, hon hade små glädje tjut hela tiden och vart super busig. (vi har aldrig varit ifrån varandra så länge)

Sen hem mata henne och stoppa henne i säng medan Anders gjorde det sista. Sen städa upp inne i rummet så att man inte ska behöva göra det på morgonen.

På Söndagen så började morgonen på samma sätt. Anders tog Kajsa och Dalle och gick till sina föräldrar och jag målade andra varvet i taket.

Sen var det bara att börja tapetsera. Vid 15 tiden så stack vi till svärisarna och käkade och jag ammade Kajsa och sen fortsatte vi i Majas rum.

Vi fick hem tjejerna kl 19 istället för 18 för att vi skulle hinna klart. 18:30 var vi nästan klara så jag stressade iväg och hämtade Kajsa medan Anders gjorde det sista.

Sen kom tjejerna hem och har magsjuka *suckar*

Så medan Julia tok kräks med ca 10-15mins mellan rum så försöker jag städa upp i Majas rum och få in madrasser där så att hon ska kunna sova, samtidigt som jag har Kajsa och tömmer Julias spyhink. Anders hade fullt upp med skottning och hämta hem hunden.

Alla Majas saker är inne i Julias rum vilket gjorde att jag inte vågade ha Julia sovande i sin säng för om hon skulle spy utanför hinken så skulle hon spy ner alla Majas saker. Så jag fick bädda åt Julia på golvet vid dörröppningen.

I hallen står det två garderober och hallen är rätt smal plus att det finns fler möbler där så man får pressa sig mellan garderoberna och väggen för att ta sig mellan Majas rum och Julias rum och där emellan finns ju toan så klart.

När jag fått i säng Kajsa så sätter vi oss i soffan och pustar ut och DÄR slutade lugnet. Då börjar Maja spy!

Sen sprang jag mellan nedervångingen och filmen vi försökte se och tjejernas spyhinkar.

När Julia spydde så hann hon inte klart innan Maja satte igång och innan jag hunnit tömma Majas hink klart så hade Julia börjat spy igen.

De spydde i snitt 5 gånger/timma VAR!!! Julia slutade vid 2 tiden på natten och Maja vid 4:30!! Med andra ord så blev det inte så mycket sömn.

Men igår var de piggare men på kvällen så åkte bägge på feber så de får vara hemma idag också.

Min plan var ju att städa upp det sista i Majas rum och börja få in lite möbler dit, men orken har inte funnits.

Ska ta tag i det i veckan så man kan börja vara där inne.

Sen är det bara tapetsering inne i "hålet" som hon har i sitt rum och sen blir det listning, och efter det så ska jag bygga en säng till henne och SEN är hennes rum helt klart!!

Läääängtar. Då kanske man kan få sig tid att sy =)

1 kommentar: