lördag 16 oktober 2010

Det här är din och bebisens tid. Vilket skitsnack!!

Igår vägde och mätte vi Kajsa på BVC, tyvärr så hade hon inte riktigt gått upp i vikt som hon skulle. Det var ingen fara men hon hade dippat lite, men det hade hon även gjort på längden så kurvorna följde som varandra.
Jag fick frågan om jag hade det stressigt och hur en dag såg ut för mej.

HAHA så jag förklarade, vilket jag inte skulle gjort. Både läkaren och distriktan kollade på mej med stora ögon och gjorde sen klart för mej att skulle jag kunna producera mjölk så var det på tiden att dra ner på tempot lite.

Men vad ska man göra om man har barn sen tidigare och ett hus att sköta?!?!

Iaf så är jag nu satt på att intensivamma så jag ökar upp mjölken lite och sen då att jag skulle börja vila.

Så när jag kom hem så satte jag mej och googlade lite på intensivamning så jag visste vad jag skulle göra riktigt =)

Iaf så står det överallt att detta är min och bebisens tid. Man ska passa på att vila och sköta om sig själv under denna tid. Ta ett bad och vila. Ööööh.
Är det en karl som skrivit detta?!?! Skämtar någon med mig?!?! Personen ifråga kan då INTE ha egna barn!!

För det första BADA?! Man får ju inte ens det när man blöder efter förlossningen så den går ju fet bort.
Sen vila?! Hallå om man har barn sen tidigare som kräver uppmärksamheten på dagen och en bebis som vill äta på natten NÄR ska man vila då?!

Jag har då lyckats städa undan lite och putsa fönstrena i köket idag. Ska även försöka mej på att hinna sy en mössa till Kajsa då hon är i behov av en.
Anders är i skogen och fixar ved, Maja är hos sin pappa och Julia är hos Momme.

Men nu sjunger lillan i vagnen så nu är det nog mat dax för henne.

Ha en skön Lördag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar