lördag 23 oktober 2010

Sprang i panik in i duschen!!

Skulle färga håret idag, men eftersom Maxi har slutat sälja mitt hårfärgsmedel så jag testade en ny sort som också ska vara i håret i 10 min. Mitt hår var typ lika ljust som resultatet skulle bli på den allra ljusaste (De har ju så att de visar att ha du denna färg så blir resultatet så här osv)
Jag sätter in färgen i håret och går till köket för att kasta in ved i pannan så att jag skulle få varmvatten till duschningen.
När det gått 5 min så kollar jag mej i spegeln och inser att håret blivit mörkt.
I panik springer jag in i duschen och vattnet hade inte hunnit bli så varmt så i kallvatten
(Ja inte så kallt att man vill dricka det, men kallare än att man vill duscha i det) så står jag och försöker skölja ur medlet. Men försent!

Efter jag stått och glott i spegeln i 15 minuter så börjar jag sakta men säkert vänja mej vid den nya färgen och nu börjar jag gilla den. Har ju varit blond så länge så det var kul med lite mörkare hår men inte allt för mörkt.

Eftersom jag kastade mej in i duschen för att skölja ur det så blev det inte så jämt färgat så jag får köpa en ny förpackning och färga om det, men jag kör på samma färg igen =)

Här är en bild på mej med min nya hårfärg:



Tänkte kasta in lite fler bilder nu när jag ändå är på G =)

Här kommer en bild på middagen:



Det blev hemmagjord rostbiff på älgkött och pommes. Haha vi lever väl på 2000-talet då kan man ha pommes till allt ;) (nästan)

Kajsa har fått låna en babygunga från familjen Forslunds, jag var lite skeptisk till att hon skulle gilla den men det gör hon =)
Men istället för att nöjt gunga och spana på leksakerna så kollar hon hellre på klisterlappen som visar hur gungan funkar. Säkerhet före allt haha =)




Jag har köpt bokstäver och satt i fönstret i köket. Har dock inte riktigt bestämt mej om de ska vara där eller i vardagsrumsfönstret.
Tillsvidare får de iaf stå i köksfönstret.



Visst förstår ni att vi måste göra något åt bordet! Det passar verkligen inte in.
Känns samtidigt dumt att lägga pengar på ett bord då vi snart har en liten som ska sitta vid bordet och hacka med en sked haha.
Skulle ha köpt en vaxduk och satt över bordet.

Inte har jag hunnit sy heller =( Håller på att bearbeta ett mönster i skallen på ett par byxor till Kajsa. Blir de bra ska jag (sen när jag inte har köpstopp längre) köpa mer tyg så jag kan sy sådana byxor till stor tjejerna också.
Får se om jag kan få mej tid imorgon att överföra mönstret från huvudet till papper. Kanske tom få mej tid att sätta mej och sy dem. HAHA nä nu ska vi inte ta i. =p

Nä nu blir det film och sen blir det nog sängen.

Bye bye

6 kommentarer:

  1. Har man ett finare bord finns det genomskinlig plast man kan sätta över bordet, istället för vaxduk.
    Vet dock inte hur bra det skyddar mot repor och andra märken men...

    SvaraRadera
  2. Bytesstopp heter det ;)

    SvaraRadera
  3. Nä det är just det, man vill ju inte lägga ut en massa pengar på ett bord och sen vara tvungen att jaga barnen så de inte repar det.
    Känns som att Kajsa får bli lite större innan vi byter bord. ar dock funderat på att måla om bordet vi har men just nu har vi så många andra saker som vi måste prioritera före.

    SvaraRadera
  4. Det heter köpstopp och det vet du haha =p

    SvaraRadera
  5. Försök inte! Saknar våra kortkvällar :/

    SvaraRadera
  6. Jo de var roliga, jag saknar också dem. Men du kan ju komma hit och spela när ni är barnlediga. Ja du får ju ta med dej frugan om du vill. =p

    SvaraRadera