tisdag 30 november 2010

Majas tröja

Maja har velat ha en tröja som hänger över axeln, men jag tycker att de tröjorna jag har hittat har hängt lite väl mycket för att passa en 7 åring.
Så jag tänkte jag kan ju sy henne en tröja med så pass stor öppning vid halsen som jag tycker räcker.

Mönstret är ursprungligen från nyaste Ottobre tidningen, men jag har byggt om det totalt. Jag har gjort puffen uppe på axeln mindre, jag har gjort den vidare i halsen och jag har tagit bort rynkningen som skulle vara på sidorna.
Med andra ord jag har typ tagit längden och vidden från mönstret och resten har jag gjort själv. =)

Här kommer iaf resultatet. Ni får ha överseende med att hon inte ser så nöjd ut och har pyjamasbyxor. Hon har legat med magsjuka hela natten så humöret är inte på topp. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar